Eerste dag op Bali

18 februari 2019 - Kuta, Indonesië

Toen ik in de middag wakker werd rond een uur of 2 en ik naar buiten liep, bleek dat een groep net naar het strand zou gaan. Ze vroegen of ik mee wilde. Vanaf het hotel was het ongeveer 20 minuten rijden naar het strand. We hebben daar de middag gezeten en hebben in de avond eten besteld via Gojek. Dat is een app voor op je telefoon waarmee je bijna alles kunt regelen hier. Je kunt er eten, taxi's, massages en zelfs medicijnen door laten brengen voor weinig geld. Een gemiddelde Gojek maaltijd kost rond de 2 euro en dan krijg je ook echt waar voor je geld. Als je van pittig eten houd dan zit je hier goed. Eigenlijk zijn er twee belangrijke smaken op Bali. Of heel pittig of mierenzoet. Zwarte koffie zoals ik die gewend ben is er bijna niet.

Het hotel waar ik verblijf ziet er mooi uit. Ik heb een ruime kamer en het hotel heeft ook een zwembad waar je lekker kunt afkoelen. De koelkast achter de bar is altijd goed gevuld met water, bier en andere sappen. Elke maandag dient de bar-rekening te worden betaald. Bintang bier is hier de meest gedronken biersoort. Het valt te vergelijken met een Heineken biertje. Niet geheel toevallig blijkt Bintang een brand te zijn van Heineken. Ook Bintang heeft een rode ster op het flesje.

Wat hier vooral opvalt is dat de locals hier ontzettend vriendelijk en beleefd zijn. Iedereen is behulpzaam en oprecht geinteresseerd in je. Ook de mensen die in hotel Kertha verblijven zijn heel open en aardig.